Organele de presa ale Kremlinului, bugetele injumatatite dupa devalorizarea rublei

0
8

RT si Rossiya Segodnya, principalele organe de propaganda externa ale Kremlinului, vor fi nevoite sa isi reduca chletuielile si sa renunte la planurile lor de expansiune in urma devalorizarii rublei, transmite ziarul independent Moscow Timesconform Hotnews.

 

"Caderea rublei inseamna ca bugetul nostru e deja injumatatit", a declarat redactorul sef al televiziunii RT, Margarita Simonyan. Ca urmare, RT isi va inceta probabil emisia in multe tari si va renunta momentan la planurile de lansare a canalelor in limbile franceza si germana, a spus Simonyan. Motivul? Circa 80% din costurile retelei RT sunt in dolari si euro.

 

Si oficialii rusi au admis dificultatile financiare intampinate de organele de propaganda media. "In acest an, finantarea va fi injumatatita daca luam in calcul echivalentul in dolari sau euro al sumelor bugetate in ruble", a spus Ekaterina Larina, oficial in Ministerul Comunicatiilor rus.
 

CITITI SI: Guvernul rus ordona marilor societati exportatoare sa-si vanda veniturile in valuta, pentru a ajuta rubla

 

In 2014, RT a avut un buget de 445 milioane dolari (bazat pe o rata de schimb de 30,5 ruble /dolar), in timp ce bugetul din va fi de doar 236 milioane de dolari (o rata de schimb actuala de 65 ruble/dolar), a spus Larina.  
 

Similar, bugetul agentiei Rossiya Segodnya va scadea de la 250 milioane de dolari in 2014 la aproximativ 100 milioane de dolari in 2015.

 

Comentează

Please enter your comment!
Please enter your name here
Please enter your comment!